23948sdkhjf

Butikerna måste erbjuda fler tjänster

För att vinna kampen om kunderna är det tjänster som butikerna måste satsa på.

Även om priserna på mat sjunker och vi konsumerar mer så finns det en gräns för hur mycket livsmedel konsumenterna köper. Framtiden är att bli vän med kunden genom tjänster. Det menar Steve Burt professor i marknadsföring vid det skotska universitetet University of Stirling. Det är Svenska Dagbladet Näringsliv som fått en pratstund med Steve Burt. Han säger till tidningen att det är lågpristrenden som tvingar fram ett nytt sätt att tänka för dagligvarubutikerna. Enligt Steve Burt står 30 procent av omsättningen i de brittiska dagligvarubutikerna för andra varor än livsmedel. Inom fem år tror han att närmare hälften, eller 40 procent, av omsättningen i dagligvarubutikerna är just andra tjänster än dagligvaror.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11