23948sdkhjf

Lindex satsar på SMS

Lindex kunder får erbjudanden direkt i telefonen. SMS och e-post är Lindex nya vägar att kommunicera med sina kunder. Kunderna känner sig uppmärksammade och för butikspersonalen är systemet lättarbetat.

– Allt fler av våra klubbmedlemmar väljer att ta emot erbjudanden och nyhetsbrev elektroniskt, säger Lisa Skoglöf, projektledare för Lindex club. Norska kunder är piggast på att få SMS. Nyhetsbrevet med modetips från före detta stjärnmodellen, tvåbarnsmamman Emma Wiklund är också populära. När kunden vill utnyttja ett erbjudande hon fått på SMS, visar hon upp meddelandet i kassan när hon betalar. Därefter ska meddelandet raderas. Nöjda kunder Annika Eriksson , som arbetar på Lindex i Falun ser mycket positiva reaktioner bland kunderna. – När ett klubberbjudande skickas ut, kommer det säkert in tjugo kunder första dagen och utnyttjar erbjudandet. Ibland piper det till när kunderna går förbi utanför eller redan är inne i butiken. Reaktionerna på det är positiva – kunderna känner sig uppmärksammade. Extra uppskattad berättar Annika Eriksson att en kampanj där vissa kunder blev uppringda och fick ett röstmeddelande från Emma Wiklund var. Lindex kundklubb riktar meddelanden selektivt till olika kundgrupper. – Det är också bra att systemet är väldigt enkelt för butikspersonalen att hantera, säger Annika Eriksson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078