23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Årets produktlansering blev tuggummin

Cadbury och Stimorol Fusion stod för den bästa lanseringen av en produkt inom dagligvaruhandeln år 2005. Under onsdagen var det prisutdelning i Stockholm.

Det är undersökningsföretaget AC Nielsen som tittat på de produktlanseringar som gjordes under 2005 inom svensk dagligvaruhandel, och av dem valt ut tre stycken som man tyckt stuckit ut i marknadsföringsfloden. Av dem stod alltså tuggummit Stimorol Fusion för den mest framgångsrika marknadsföringen inom handeln. Priset består, förutom äran, av 50 000 kronor. Under onsdagens prisutdelning i Stockholm av utnämningarna till Årets produktlansering 2005 berättade Katarina Carfalk på Cadbury att sedan tuggummit lanserades i slutet av 2004 har tuggummiförsäljningen ökat med 15 procent för hela tuggummibranschen. Sett till bara Stimorol har ökningen gått från 13 procent till 23,5 procent av alla sålda tuggummin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.119