23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Filippa K byter byrå inför europasatsning

Modeföretaget Filippa K byter reklambyrå. Med hjälp av Le Bureau ska bolaget erövra den tyska och holländska marknaden.

Under förra året gick Antonia Ax:son Johnsons riskkapitalbolag Novax in som delägare i Filippa K, något som bäddat för den närstående utlandssatsningen. Le Burreau består till stor del av avhoppade medarbetare från den guldäggsprisade reklambyrån TBWA Stockholm, där Filippa K haft sin reklamportfölj under flera år. Målet för bolaget är att få en omsättning på 320 miljoner kronor i år, det är en ökning från 200 miljoner kronor förra året, skriver Dagens Industri. I dag har klädföretaget butiker i Berlin, München och Amsterdam. Novax äger 28 procent i Filippa K.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.069