23948sdkhjf

Farsta centrum prisas för reklamfilm

Den som sett Farsta centrums reklamfilm på tv glömmer den inte. Den Dallas-vinjett-liknande reklamen har körts i lokaltv i Stockholmsområdet och nu får den pris.

Farsta Centrum har vunnit pris i kategorin Consumer and Trend Advertising i tävlingen Solal Marketing Awards för sin tv-reklam. Bakom priset står ICSC ,International Council of Shopping Centers. Syftet med tävlingen är att bryta ny mark för marknadsföring inom köpcentrum och detaljhandel, skriver Farsta centrum i ett pressmeddelande. - Det är otroligt roligt att få ett erkännande för en kampanj som vi jobbade med under hela 2005. Vi satsade på ett helt nytt media, TV 4 Stockholm, där köpcentrum historiskt sett inte är en stor aktör. Dessutom koncentrerade vi större delen av vår marknadsbudget på en produktion och det är alltid ett stort risktagande. Det gick hem och idag är jag oerhört stolt över vårt mod att våga göra något nyskapande, säger Susanne Broman Kjulsten, centrumchef i Farsta Centrum i ett pressuttalande. 2001 tilldelades Farsta centrum samma pris och 1999 fick man utmärkelsen European Shopping Center Award för bäst ombyggda centrum. Farsta centrum har 150, under förra året hittade 15 miljoner besökare till centret.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063