23948sdkhjf

Suget efter platt-tv lyfte Inwarehouse

Svenskarna är sugna på att uppdatera sina hemdatorer. Det har gjort att det första kvartalet i år varit bra för e-handelsföretaget Inwarehouse.

Företaget ökade sin omsättning för årets första kvartal med 33 procent till 188,5 miljoner kronor, från 142,1 miljoner samma period förra året. Och störst är ökningen inom hemelektronik som platt- och digital-tv som visar på en ökning om 145 procent till 63,1 miljoner kronor. Bakom den kraftiga uppgången står två orsaker, dels att många fler känner till Inwarehouse och att många vill byta ut sin gamla tv-apparat till en ny. Resultatet för företaget blev på en förbättring från samma period förra året, 0,8 miljoner kronor att jämföra med -1,1 miljoner kronor. I resultatet ingår engångskostnader med 1,2 miljoner kronor. Det framgår av bolagets delårsrapport.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079