23948sdkhjf

Teveskärmar kan bli handelns nya kassako

Handlare och reklamtevebolag ser chansen att tjäna stora pengar på butiksteve. Men vem bestämmer vad som visas på skärmarna? Och vem tar intäkterna?

Det finns två skolor. En del tycker att butikskedjan ska ha full kontroll över allt som visas, och själv ta hela intäkten av annonsförsäljning. Andra förespråkar att kedjan köper ett baspaket från ett produktionsbolag med leverantörsannonser, inspiration och nyheter, och får procent av reklamintäkterna. Telenor Stores styr och betalar själva allt som visas på skärmarna. I skyltfönstren har affischerna ersatts med 40 tums skärmar där aktuella kampanjer varvas. Innanför ingången finns en interaktiv 17 tums skärm med information om företaget och i direkt anslutning till produkterna finns pekskärm med information om varje mobil. – Produktinformationsskärmarna ger kunden möjlighet att ta reda på fakta om de mobiler de är intresserade av, säger Mats Eriksson, marknadschef på Telenor Stores. Han menar att företaget sparar mycket tid på att kundens beslutsprocess effektiviserats. Skärmarna i Telenors 50 butiker uppdateras centralt. Så hålls greppet om kedjans profil.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078