23948sdkhjf

Musik ska få JC på fötter

JC satsar på nytt och lanserar nya koncept, nytt namn och förhoppningsvis en ny omsättningssiffra.

JC kommer att satsa på de lukrativa tweensen, alltså barn precis under och i den yngsta tonårsåldern. Med nya butiksformatet J-Store – Youth Culture by JC ska kampanjen ”I’m in the band” locka tillbaka kunderna. Kampanjen bygger på musik som framförs av fyra band, varje band har en egen stil – både kläd- och musikmässigt. JC har tagit hjälp av bland annat Fryshuset och Adolf Fredriks musikklasser för att hitta unga talanger som vill synas i nya J-Stores kläder. De fyra banden har gjort varsin tolkning av Hellacopters låt ”I’m in the band”. – Kampanjen visar vad vi menar med Youth Culture by JC. De bästa budbärarna för J-Store är ungdomarna själva. Musik och mode är en gemensam nämnare för många unga, vilket födde en idé att låta unga musiker göra J-Stores första kampanj, säger Erik Andersch, ansvarig JC och J-Store-koncepten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093