23948sdkhjf

Starkt andrakvartal för WBM

Björn Borg blir ett allt mer populärt märke under WBM:s flagg.

Klädföretaget Worldwide Brand Management, WBM, förbättrade sin vinst under det andra kvartalet med 4,7 miljoner kronor jämfört med samma period förra året. Totalt landade vinsten på 6,0 miljoner kronor (1,3) för det andra kvartalet. Bolagets omsättning steg från 28,7 miljoner till 48 miljoner kronor, en ökning med 69 procent. Koncernen har under perioden tecknat avtal för distribution av varumärket Björn Borg i England, Tyskland och Schweiz. – Det känns bra att ha en stark utveckling på våra etablerade marknader i ryggen, när vi nu är på väg in i fler länder i Europa. Arbetet med etablering i England, Tyskland och Schweiz går enligt plan och förväntas ta fart under hösten. Den geografiska expansionen tar tid och innebär utmaningar, men med starka kollektioner, drivna distributörer och förstärkt organisation ser vi fram emot att anta dem, kommenterar Nils Vinberg, vd i WBM i ett pressmeddelande. Koncernens nettoomsättning för årets första sex månader uppgick till 122,6 miljoner kronor (76,3). Resultatet efter skatt uppgick till 16,9 miljoner kronor (6,8), en ökning med 147 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062