23948sdkhjf

Prisgaranti på egna varor Mios nya grepp

Mio satsar på ett helt nytt grepp och inför prisgaranti – mot sig själv. – Vi vill ha trygga kunder som återkommer, säger Mios vd Magnus Dahl.

Inför lanseringen av höstens Mio-katalog infördes prisgaranti på hela Mios sortiment den 1 augusti. Garantin innebär att kunderna får mellanskillnaden tillbaka om priset på den vara de köpt sänks inom trettio dagar. – Till en början blir det givetvis en kostnad för oss, men vi tycker att det verkar vara billigare med en prisgaranti än att förlora en kund, konstaterar Magnus Dahl. Som Dagens Handel tidigare har berättat går Mio bra. Under förra verksamhetsåret ökade omsättningen med 10,5 procent. En stor del i framgången tror Magnus Dahl att Mios nya koncept med fem olika inredningsstilar – modern, skandinavisk, klassisk, rustik och romantisk stil – har. Därför utvecklar man nu den satsningen ytterligare. – Nu kommunicerar vi de fem stilarna tydligt i både katalogen och på nätet samt i våra butiker. Vi vill vara företaget som ger ett alternativ i inredningsstilar och skapa en bredd hos våra kunder, säger Magnus Dahl. Mio-katalogen trycks i 1,1 miljoner exemplar och distribueras under perioden 21-23 augusti.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.143