23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

70-talister vill ha kunniga säljare

En kunnig och tillmötesgående personal. Det anser en klar majoritet av Sveriges 70-talister är mycket viktigt när de shoppar visar en ny undersökning.

Handelns utredningsinstitut har på uppdrag av Boomerang genomfört undersökningen i form av en webbenkät med 500 personer födda på 1970-talet samt intervjuer med branschföreträdare. Resultaten sammanfattas med att 70-talisterna kräver funkisshopping. Kunderna är inte särskilt intresserad av butiksinredning, kundklubbar, jippon och upplevelser. I stället efterlyser 69 procent av de svarande kunniga säljare. Vidare anser hälften av de svarande att butikspersonal i dag har en för dålig kunskapsnivå. Funkisshoppingen beskrivs som en resultatinriktad shopping där allt onödigt och störande har skalats bort. – Resultaten är intressanta för alla som säljer kläder och mode i butik. Det är tydligt att kunderna vill bli tagna på allvar, säger Fredrik Larsson, vd på Boomerang.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079