23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Holländsk klädkedja till Sverige

Sverige får en ny klädkedja. Med kläder i mellanprisklass för kvinnor och flickor ska Didi erövra de kräsna kunderna.

Holländska Didi vill in på den svenska marknaden och har slagit upp portarna till en pilotbutik i Täby Centrum. I dag har Didi mer än 100 butiker i Holland, målet är ha mer än 40 butiker i Sverige. – Sverige känns rätt, det finns många likheter mellan holländare och skandinaver. Folk är öppna, positiva och modeorienterade, säger vd Sharim Elzas, till nyhetsbyrån TT. De främsta konkurrenterna är H&M, Zara och Mango även om Didis kläder är annorlunda mot vad de andra butikerna erbjuder. Målgruppen är kvinnor och flickor och Didi:s vd säger att man gör kläder med ”ett kulturelement”, med mycket färg och detaljer. Didi finns också i Danmark med sju butiker och i Belgien. Företaget grundades 1981 och omsatte förra året drygt 1,8 miljarder kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078