23948sdkhjf

Holländsk klädkedja till Sverige

Sverige får en ny klädkedja. Med kläder i mellanprisklass för kvinnor och flickor ska Didi erövra de kräsna kunderna.

Holländska Didi vill in på den svenska marknaden och har slagit upp portarna till en pilotbutik i Täby Centrum. I dag har Didi mer än 100 butiker i Holland, målet är ha mer än 40 butiker i Sverige. – Sverige känns rätt, det finns många likheter mellan holländare och skandinaver. Folk är öppna, positiva och modeorienterade, säger vd Sharim Elzas, till nyhetsbyrån TT. De främsta konkurrenterna är H&M, Zara och Mango även om Didis kläder är annorlunda mot vad de andra butikerna erbjuder. Målgruppen är kvinnor och flickor och Didi:s vd säger att man gör kläder med ”ett kulturelement”, med mycket färg och detaljer. Didi finns också i Danmark med sju butiker och i Belgien. Företaget grundades 1981 och omsatte förra året drygt 1,8 miljarder kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064