23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Carlshamn försvinner – ersätts av Keiju

Carlshamn Mejeriers varumärke försvinner.

I stället kommer finska ägaren Raisio att satsa på varumärket Keiju som har en hälsoprofil och som därmed förhoppningsvis blir enklare att marknadsföra. Däremot kvarstår organisationen Carlshamn. – Carlshamn har fört en tynande tillvaro, vi var tvungna att göra det här. Varumärket hamnade i positionen att det endast kunde konkurrera med pris. Det var inte hållbart så nu ersätter vi det med det nya varumärket Keiju som har en tydlig hälsoprofil, säger Anders Perdin, försäljningsdirektör på Carlshamn till Dagens Media. Raisio har under lång tid forskat kring fettsyror, och Keiju erbjuder ett sortiment på tio produkter med omega 3 och omega 6-fettsyror.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078