23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Statoil säljer hälsoburgare

Bensin och snabbmatsföretaget Statoil kör vidare på hälsospåret och lanserar en kycklingburgare som klarar kraven för nyckelhålmärkning.

Efter försäljningsframgångarna inom hälsoprofilerad snabbmat i Statoils trafikbutiker fortsätter företaget på den inslagna vägen och lanserar en kycklingburgare på grovt bröd. Enligt företaget uppfyller den de kriterier som finns från Livsmedelsverket för att nyckelhålmärkas. – Många av våra kunder har efterfrågat ett mer hälsosamt alternativt till hamburgaren. I de smaktester som vi genomfört har kycklingburgaren fått mycket högt betyg, säger Roger Gräntzelius, produktchef för snabbmat på Statoil. Idag är Statoil störst på snabbmat, med cirka 36 procent av marknaden, bland trafikbutiker. Statoil säljer årligen snabbmat för omkring 790 miljoner kronor på 510 stationer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04