23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hälsa på 7-eleven

Den rådande hälsotrenden gör att servicebutikerna 7-eleven hakar på. Nu lanserar nämligen den norskägda kedjan ett nytt hälsokoncept.

Genom ett samarbete med Friggs ska 7-eleven sälja Friggs frukt- och grönsaksjuicer. Från mitten av januari ska kedjans butiker låta kunderna köpa mer hälsosamma drycker. Friggs juicer ska säljas både på flaska och i de självserveringsautomater som 7-eleven har i närmare hälften av sina butiker. – Friggs har en erkänd hälsoprofil därför passar de nya juicerna utmärkt i vår nya fresh food satsning, säger Johan Rosenblom, marknadschef på 7-eleven. Norska Reitan äger 7-elevens koncept i Sverige, där även Pressbyrån ingår. Reitan har ett åttiotal 7-eleven-butiker i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063