23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Media Markt vann mot El-Giganten

El-Giganten förlorade mot Media Markt i Marknadsdomstolen.

Enligt Marknadsdomstolen, MD, får El-Giganten inte längre använda sig av termer i sin marknadsföring som utlovar ”det bredaste sortimentet av märkesvaror”, ”Nordens bredaste sortiment” eller ”Norra Europas största elektronik- och vitvarusortiment”. Enligt ett pressmeddelande från Media Markt uppger elektronikkedjan att man fått ett interimistiska beslut från MD som meddelar domstolens beslut. – Vi välkomnar Marknadsdomstolens beslut, som möjligen medför att El-Giganten kommer att behöva göra ändringar i sina marknadsföringsbudskap. De påståenden som El-Giganten hade använt sig av hade kunnat leda till missförstånd, till potentiell skada för konsumenterna, säger Media Markts Sverigechef Erwin Rauh. Under hösten har de båda kombatanterna stämt varandra på löpande band för felaktig annonsering. I oktober vann El-Giganten mot Media Markt i en liknande tvist, där Media Markt förbjöds använda uttryck om att de har de lägsta priserna. Dagens Handel har utan framgång sökt El-Giganten för en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.082