23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gooh satsar på miniformat

UPPDATERAD Måltidsbutikerna Gooh hakar på shop in shop-trenden. Första steget togs i veckan när en moduluppbyggd butik öppnades i Nacka Strand. Systemet ska sedan kunna användas för att etablera sig i små lokaler i intressanta lägen.

I måndags öppnade färdigmatskedjan Gooh sin sjunde butik vid Nacka Strand utanför Stockholm. Butiken är kedjans mest slimmade, endast 19 kvadratmeter stor med en inredning som består av moduler. – Det här är första steget mot att vi ska kunna öppna Gooh som i mindre lokaler som frisersalonger eller andra serviceinrättningar, berättar marknadschefen Jonas Regnér för Dagens Handel. Sortimentet i Nacka-butiken är samma som i de större butikerna, dessutom testas här lite nya varianter, exempelvis XL-måltider där kunderna kan lägga till extra tillbehör. – Vi har arbetat fram modulsystemet just för att kunna öppna i mindre lokaler i intressanta lägen, både centralt och i anslutning till kontorsområden och trafkpunkter, säger Jonas Regnér.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078