23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

K-Rauta satsar på service med personliga shoppare

Servicekänslan i butikerna ökar och det blir ett allt viktigare konkurrensmedel att ha bra service till kunderna.

Nu satsar finländska byggkedjan K-Rauta nu, som första byggvaruhus, på personliga shoppare. Varuhuset har personliga stöd för de hemmafixare som vill ha hjälp med att planera inför ombyggnationen av badrummet eller köket. Kunden bokar en tid med den personliga handlarhjälpen och får råd och tips om hur man hittar rätt stil och hur man genomför sitt byggprojekt rätt. – Vi har Sveriges nöjdaste byggvaruhuskunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2006 och satsningen på personal shopper är ett sätt att öka servicen ytterligare. Om försöket går bra tänker vi utöka tjänsten till fler varuhus i Sverige under hösten 2007, säger Maria Råsten, marknadschef på K-Rauta. Först ut i projektet är Malmö som har en handfull personliga handlare. K-rauta har 16 varuhus i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078