23948sdkhjf

Willys skäller på konkurrenterna

En stor hund och en liten hund. Det ska symbolisera prisskillnaderna mellan Axfoods billighetskedja Willys och konkurrenterna Ica och Coop.

En ny kampanj som rullades ut i veckan ska visa skillnaderna mellan Sveriges dagligvarubutiker. Kampanjen ”Nya lägre priser på Willys” är den största marknadsaktiviteten som genomförs under 2007 för Willys, som tidigare inte satsat så stor del av sin budget på marknadsföring. Willys går i kampanjen ut och säger att de är för dyra, och att de därför sänker priserna. – Om vi som redan erbjuder Sveriges billigaste matkasse säger att vi är för dyra och därför sänker priserna kan man ju undra hur mycket för dyra de andra aktörerna på marknaden är, säger Patrick Grabenbauer, marknadschef på Willys i ett pressmeddelande. Med hjälp av en stor och en liten hund förklarar kedjan skillnaden mellan högt pris och lågt pris. De stora hundarna representerar konkurrenternas högre priser och de små hundarna symboliserar Willys låga priser.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093