23948sdkhjf

Boomerang smygväxer i Sverige

Klädkedjan Boomerang har reviderat sitt koncept. Med nya idéer och mål vill man öppna sju nya butiker i Sverige.

Under det dryga år som gått sedan investmentbolaget Priveq köpte 35 procent av Boomerang har man gått igenom Boomerangs koncept, varumärke och butiksverksamhet. – Vi behövde ta ett helhetsgrepp för att fortsätta utvecklas och har därför gjort vad vi kan kalla för ett varumärkesbokslut, säger Boomerangs vd Fredrik Larsson till Dagens Industri. Förra året omsatte Boomerang 175 miljoner kronor och hade en vinst på 22 miljoner kronor. Bolaget har också vuxit organiskt med 20 procent per år de senaste åren. Boomerang finns också i Norden, Österrike och Beneluxländerna men vill satsa mer i Sverige och hoppas på 25 egna butiker i landet. För 2007 är prognosen 200 miljoner kronor i omsättning och en högre vinst än 2005. – Man kan nog säga att vi är ganska försiktiga. Det finns tyvärr många exempel av bolag som lovar att expandera till tio länder med en gång och sedan blir det bara pannkaka av alltihop. På Boomerang fortsätter vi att fokusera på och förbättra det vi redan har, säger Fredrik Larsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064