23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Netto ska locka kunder med skrikande ungar

Reklambyrån Morkman ska hjälpa Netto att få fler kunder. Under våren har man dragit igång en kampanj för att profilera om butikerna. Och nu ska gråtande barn locka kunder.

Med hjälp av bilder på gråtande barn ska kunderna lockas att småhandla istället för att storhandla en gång i veckan med gråtande barn i kundvagnen. I stället är tanken att kunderna ska göra något roligt med sina barn på helgerna. – Vi har hårddragit det hela lite: gör något roligt själv eller med barnen istället för att veckoplanera och storhandla. Vi belönar nästan slarvern i oss och tror att många kommer att känna igen sig, säger Martin Jonsson, projektledare hos reklambyrån till Dagens Media. Annonserna ska gå i lokaltidningar, radio och utomhus på de orter där Netto finns. Netto vill visa kunderna att de är både billiga och ligger nära. – Svenska folket tror fortfarande att man måste antingen åka långt eller köpa stora förpackningar för att maten ska bli billig. Men Netto är en billig närbutik och därför lanserar vi begreppet småhandla, säger Martin Jonsson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.204