23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Scan lockar med köttbil

Som ett led i Scans nya marknadskommunikation ska Scanbilar bjuda på kött på butikernas parkeringsplatser.

Köttbilskampanjen är ett led i att komma närmare konsumenten och att tona ned bondestämplen från scans varumärke. Kampanjen inleddes med tv-reklam igår. - Helst skulle vi inte vilja ha tv-reklam. Vi vill vara närmre konsumenten som vi är genom bilarna, säger Scans marknadschef Martin Lundell till Dagens Media Idag utgörs köttbilsflottan av en bil, men tanken är att utöka antalet. Scanprodukterna har också packats om i fem kategorier, bas, deli, premium, må gott och spännande produkter. Scan ska också bli bättre på att pricka grillsäsongen. - Vi använder SMHIs långtidsprognoser för att butikerna ska hinna få hem tillräckligt med kött. Vi måste hela tiden motivera vår plats i de tre stora butikskedjornas diskar. Andelen egna varumärken, EMV, i köttdiskarna är redan uppe i 35 procent”, säger marknadsdirektör Thomas Perkiö, till Dagens Industri.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.204