23948sdkhjf

V-handel framtidens melodi

V-handeln kommer att ta över efter e-handeln i framtiden. Det handlar om virtuella shoppingcentrum i 3D som kunderna kommer att handla i istället för i e-butikerna.

Det är först år 2020 som 3D-centren kommer, och de kommer bland annat att ha personinriktad marknadsföring med bland annat reklamtavlor med personligt anpassad reklam. Det innebär att v-handeln ger kunderna en större närvarokänsla när de handlar över internet. Det visar en undersökning av Institutet för sociala frågor, SIRC, beställd av Rackspace Managed Hosting som driver servrar och applikationer åt organisationer. – Internet har redan revolutionerat vårt sätt att handla. Kläder, färdigheter och tjänster köps och säljs redan elektroniskt och de etiska normerna för e-handelssajter, som i sin tur är baserade på moralen bakom tillit och rykte kommer att ligga bakom våra e- och v-handelserfarenheter även i fortsättningen, säger Peter Marsh på Sirc i ett pressmeddelande. Rackspaces Nordenchef Björn Hougaard säger: – Det har spekulerats mycket i hur Internet kommer att förändra detaljhandeln i framtiden. Studien visar att Internet år 2020 kommer att karaktäriseras av personanpassning, samtidigt som den backas upp av väldesignade, utkontrakterade servermiljöer. Handlarna kommer att kunna erbjuda lokalt tillverkade produkter med hög personanpassning, vilket kommer att minska behovet av lagerföring. Undersökningen från SIRC visar den roll internet kan komma att spela år 2020.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109