23948sdkhjf

Ellos ska bli känt med tv

Gamla, anrika Ellos postorderföretag ska locka nya kunder genom att göra reklam på ett nytt sätt. Företagets första tv-reklamkampanj började rulla under måndagen.

Under tre veckor ska TV4 visa två olika filmer om Ellos dammode. Därefter ska Ellos rulla ut två filmer om barnmode och inredning, uppger Dagens Media. Målet med reklamfilmerna är att fler ska känna till Ellos som modeföretag, inte bara som ett postorderföretag. Kampanjen ska också gå i modepress och på webben. - Ellos som varumärke har en kännedom på över 95 procent bland svenska kvinnor, men bara 18 procent tänker spontant på Ellos när det gäller mode och kläder och ännu färre när det gäller inredning. De senaste tre åren har vi gjort en ompositionering av varumärket, och ökat modegraden, och nu är det dags att tala om det för kunderna, säger Mats Ohlsson till tidningen. Han är marknadschef för Red Cats Nordic som äger Ellos.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078