23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gina Tricot blev Årets modekedja

Under tisdagskvällen utsåg modebranschtidningen Habit årets bästa modeaktörer. Västsvenska Gina Tricot blev Årets modekedja.

Priset för årets viktigaste aktörer inom svenskt mode delades ut under festliga former på Cirkus i Stockholm. Priset för Årets modekedja delades ut av Postens koncernchef Erik Olsson och Habits chefredaktör Maya Saksi till en stolt Victor Appelqvist. Juryns motivering för Årets modekedja lyder:
”Rekordartad försäljningstillväxt och konternuerlig expansion i kombination med god fingertoppskänsla för målgruppens önskemål. Modegrad, passform och pris är några av framgångsfaktorerna bakom kedjans snabba tillväxt.”
Årets Nykomling blev Nyköpingsbutiken Turnside som fick sitt pris av Ayad Al Saffar, ägare och vd för Ur och penn. Juryns motivering för Årets nykomling lyder:
”Turnside har gått från en tom yta till i källaren till en modern livsstilsbutik. Turnside har lyckats hitta en tydlig målgrupp med hjälp av sitt sortiment, personal och inredning, i en småstad där kedjorna dominerar. God lönsamhet från start med hjälp av ett väl fungerande koncept.”

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078