23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svensk byrå utvecklar Marks & Spencer

Den svenska designbyrån Blink & Partners ska utveckla Marks & Spencers 520 brittiska varuhus.

– Det är otroligt att vi vunnit detta prestigefulla uppdrag. Vi tackade först nej till att delta i pitchen, men när vi fick förlängd tid och inbjudan att presentera vår idé i Belfast så valde vi att delta. Att vi vann visar att svenska desginbyråer är eftertraktade internationellt, säger Rickard Kylberg, vd för Blink & Partners till Dagens Industri. Designbyrån ska börja med att utveckla Marks & Spencers inredningsvaruhus, därefter följer nya koncept för kläd- och matvaruhusen. Blink & Partners ligger bland annat bakom Akademibokhandelns nya koncept och egna varumärken hos Plantagen och Lidl.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105