23948sdkhjf

Dafgårds reklam anmäld till KV

Kamasutra är inget som hör hemma i microrätters sällskap. Det menar en upprörd tv-tittare som anmält Dafgårds senaste reklamfilm för färdigmat.

I reklamfilmen visas en pojke som tittar i en bok om Kamasutra. Pojken frågar sin pappa om boken och pappan blir märkbart generad och försöker tysta pojken genom att ge honom micromat istället. Det har fått några av tv-tittarna att gå i taket. Under förra veckan kom den första anmälan in till Konsumentverket, KV. Från Dafgårds försvarar man filmen med att maträtterna visar att det är enkelt och bekvämt att använda Dafgårds produkter – I filmen har vi visat att Dafgårds rätter är räddaren i nöden. Vi har valt att visa det på ett skämtsamt sett. Dafgård som varumärke står för mycket traditionella värden och vi är medvetna om att den här filmen sticker ut lite, säger Roger Hemberg, kundansvarig på Familjen Dafgård till tidningen Resumé. Kampanjen är gjord av Forsman & Bodenfors och filmen visas i de flesta svenska reklamkanalerna och filmen ska också backas av butikskampanjer, skriver tidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172