23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mobil reklam inte så störande

Reklam som kommer via mobiltelefonen är inte lika störande som reklam som kommer via tv, radio eller brevlådan hemma.

Det handlar om reklam som användaraccepterad som inte ses som lika störande som annan reklam. Det visar en undersökning från mobilmarknadsföringsbolaget More Mobile Relations (More). Enligt Mores undersökning är 80 procent av de svenska användarna positiva till nyttotjänster som banksaldo via SMS, strömavläsning och deklaration i mobilen. Motsvarande siffra för användaraccepterad reklam är 30-40 procent. Undersökningen visar också att användaraccepterad mobil reklam inte uppfattas lika påträngande som många andra annonsytor. I Sverige uppfattar 20 procent mobil reklam påträngande jämfört med exempelvis TV-reklam (60 procent), radio (50 procent) och reklam i brevlådan (40 procent).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093