23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny skokedja till Sverige

Wedinskoncernen etablerar en ny skokedja i Sverige.

Det är det italienska varumärket Tod´s som genom ett samarbete mellan Wedinskoncernen och Tod’s svenska samarbetspartner Peacock nu öppnat butik i Sverige. Den första butiken öppnar inom Rizzos koncept i augusti på varuhuset NK i Stockholm. Det är ett första steg i Tod’s expansion i Norden och är samtidigt ett led i Rizzos tillväxtambition. Enligt ett pressmeddelande är Tod’s är ett lyxvarumärke inom huvudsakligen skor och väskor. Bolaget är noterat på Milanobörsen och omsatte föregående år drygt 6 miljarder kronor. Bolaget har, förutom huvudmärket Tod’s, även varumärkena Hogan och Fay inom accessoarer och kläder. Tod’s huvudägare är Diego Della Valle och Tod’s har idag 150 butiker runt om i världen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.15