23948sdkhjf

Börsen nästa för Bosieboo – som tittar på förvärv

| Av Dagens Handel | Tipsa redaktionen

Bolaget bakom nätbutiken Bosieboo, som säljer barnprylar, ska noteras på Aktietorget efter sommaren. Omsättningen ökar stadigt och nu tittar man på förvärv.

Det är investeringsbolaget Value Tree, som ligger bakom den två år gamla barnsajten Bosieboo, som tar steget in på börsen. Erik Stenfors är arbetande styrelseordförande i Value Tree, som äger Bosieboo via det brittiska dotterbolaget Milestone: – Vi finns sedan tidigare i Storbritannien och Sverige, men har nyss öppnat även i Belgien och Nederländerna. Med en plattform för euron har vi bäddat för vidare expansion, säger han till DI. Han tror att Bosieboo kommer att omsätta 40 miljoner kronor i år och 60 miljoner nästa år, och berättar att man tittar på förvärv. Value Tree räknar med att noteras på Aktietorget i månadsskiftet september/oktober. Erik Stenfors räknar med ett litet överskott vid halvårsskiftet och en "rejäl vinst" under fjärde kvartalet. Den prognosen gör att bolaget satsar på att noteras på Aktietorget i månadsskiftet september/oktober.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Convenience växer i betydelse

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Skistar

Kliver på som vd och koncernchef innan sommaren.

På nytt jobb
Ny vd på ÖoB

Vd säljer i Sportamore

På gemensam yta

Rekord i etableringar för Synsam

Nyhetsbrev

Gamestop stänger alla nordiska butiker

Aktiekursen rasade efter kedjans vinstvarning.

Arkiv

Möbelbutik stänger – efter 120 år

Ägarskifte i Nilson group

På nytt jobb
Ny vd till Boomerang

Modebolaget har under en längre tid haft en tillförordnad vd.

Cervera e-handelssatsar – flyttar centrallagret

Ska korta ledtiderna till kund med e-handelsfokuserad anläggning.

På nytt jobb
Från Viaplay till Adlibrisgruppen

Blir chef för ny avdelning.

Mod gav utmärkelse

Indiskas vd prisas av kvinnligt nätverk.

"Svårt att motivera hållbarhetsaspekten i att kassera fullt funktionsduglig inredning"

Industriavfall och upcyclat i Marqets tredje butik.

Chimi eyewear tar över efter Nespresso

Klimatsmart presentkort

Coop och Strongpoint i ny storaffär – hämtskåp till 20 butiker

Musikbutik återuppstår efter kedjekonkursen

Tapp i modehandeln i november

”Klädföretagens e-handel visade ovanligt nog ett större minus än den fysiska handeln i november”.

Robotlösning och självskanning hos XXL

Derome fortsätter att växa i Skåne 

Premiär för TS Äventyr i Skärholmen

Fristående leksakshandlare öppnade andra fysiska butiken mitt i julhandeln. ”Näthandeln blev min räddning”.

Sex tips för färre returer

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Apotea bästa nätbutik – igen

Kedjorna som är bäst på mersälj

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

Så sålde Clas Ohlson

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.144