23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop byter byrå

Det blir prisbelönta Forsman & Bodenfors som tar över när Coop byter reklambyrå.

Coop har under 14 år samarbetat med Lowe Brindfors, men nu överger Coop sin trotjänare. Forsman & Bodenfors blir nu Coops partner i det strategiska arbetet med att utveckla varumärket. Bland annat ska man ta fram ett mer tydligt reklamkoncept och stärka hela Coops varumärke. – Det blir en väldigt viktig, och en väldigt väldigt rolig, kund att arbeta med säger Hans Andersson, projektledare Forsman & Bodenfors till Dagens Media. KF-koncernen har under året satsat hårt på reklam. Sifo reklammätningar som kom för någon vecka sedan visade att KF-koncernen under de första sex månaderna i år ökat sina medieinvesteringar kraftigt, från 7 miljoner kronor till 368 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078