23948sdkhjf

Sexannonser friades av MER

Marknadsetiska rådet friar i ett uttalande Apotekets och Dafgårds sexreklam.

Det är reklamfilmer och printannonser som anmälarna tyckt varit stötande och osmakliga som MER nu friat. I filmen från Dafgårds tittar ett barn i en bok om sexkonsten Kamasutra och ställer frågor till sin pappa då han inte förstår innehållet i boken. I fallet med Apoteket gäller det deras nya produktlinje med sexhjälpmedel där stora annonser skrev: ”Apoteket presenterar tre nya produkter mot huvudvärk” och på bilden fanns sexleksaker. I båda fallen har anmälarna tyckt att reklamen varit stötande, olämplig och i Dafgårds fall ”vedervärdig”. MER insåg dock att de humoristiska inslagen i reklamfilmerna och printannonserna vägde över och friar annonserna från anmärkning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094