23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sexannonser friades av MER

Marknadsetiska rådet friar i ett uttalande Apotekets och Dafgårds sexreklam.

Det är reklamfilmer och printannonser som anmälarna tyckt varit stötande och osmakliga som MER nu friat. I filmen från Dafgårds tittar ett barn i en bok om sexkonsten Kamasutra och ställer frågor till sin pappa då han inte förstår innehållet i boken. I fallet med Apoteket gäller det deras nya produktlinje med sexhjälpmedel där stora annonser skrev: ”Apoteket presenterar tre nya produkter mot huvudvärk” och på bilden fanns sexleksaker. I båda fallen har anmälarna tyckt att reklamen varit stötande, olämplig och i Dafgårds fall ”vedervärdig”. MER insåg dock att de humoristiska inslagen i reklamfilmerna och printannonserna vägde över och friar annonserna från anmärkning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094