23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Melodifestivalen bygger K-rautas varumärke

Den finländska byggkedjan K-rauta är en av huvudsponsorerna inför Melodifestivalen år 2009.

Enligt K-rauta är det den största satsningen på marknadsföring hittills och det är första gången ett företag i byggvaruhusbranschen är huvudsponsor för Melodifestivalens turné. – Vi går mer och mer bort från den marknadsföring som byggvaruhuskedjor traditionellt använder sig av: att kommunicera hårda värden och fokusera på priser. Vi jobbar mer med mjuka värden som inspiration och glädje, därför är Melodifestivalens turné ett bra sammanhang för oss att synas i, säger Jani Jylhä, vd för K-rauta ett pressmeddelande. K-rauta satsar för första gången på TV-reklam och under hösten ska det rulla filmer med sångtema på TV4.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093