23948sdkhjf

Karamellkungen köper värsta konkurrenten

Nu är det slut på bråket om varumärkesrättigheterna mellan Sveriges största lösgodisföretag. Candyking, som har Karamellkungen i Sverige, köper nu sin värsta konkurrent.

Candyking Holding AB köper upp Mixsnax och Godisprinsen genom förvärvet av EX Confectionary Trading. Godisprinsen säljer lösviktsgodis och Mixsnax säljer naturgodis. I och med köpet blir Candyking den ledande aktören inom konfektyr och naturgodis i Sverige. – Förvärvet är ett viktigt steg i Candykings tillväxtstrategi och ger oss en miljardomsättning i Sverige. Med förvärvet kommer vi att kunna erbjuda våra kunder ännu större valfrihet inom våra olika koncept och produktkategorier. Detta kommer i första hand beröra Sverige, men på sikt även våra övriga marknader. Vi har länge letat efter uppköpskandidater som breddar och stärker vårt erbjudande på det sätt som nu sker, säger Candyking Holdings vd Mika Olenius. Mixsnax och Godisprinsen blir självständiga varumärken i Candykings produktportfölj tillsammans med Karamellkungen och Premiyum. Godisprinsens vd Dani Evanoff går in som vice vd i Karamellkungen och fortsätter ha ansvar för varumärkena Godisprinsen och Mixsnax. – Det är spännande att Mixsnax och Godisprinsen nu kommer att ingå i Candyking, det företag som var först med att ta lösviktsgodiset ut i butikerna. Tillsammans kommer vi att kunna erbjuda våra kunder marknadens vassaste konceptalternativ inom konfektyr, lyxchoklad och naturgodis. Som en nybliven aktieägare i Candyking, är jag oerhört mån om att vårt kombinerade erbjudande kommer att bli marknadens mest attraktiva för både dagligvaruhandeln och konsumenterna, säger Dani Evanoff.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094