23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Monki planerar för 50 butiker

H&M:s nyinköpta bolag Fabric Skandinavien tillåter kedjan att expandera på orter där H&M redan är etablerade. Nu ska varumärket Monki rullas ut stort över landet.

I dag har Monki 17 butiker i Sverige, men målet är att inom några år ha rullat ut konceptet mycket större. Kedjan planerar för 50 butiker inom några år. H&M köpte 60 procent av modeföretaget Fabric Skandinavien AB i våras. Inom Fabric finns varumärken som Monki, Weekdays och Cheap Monday. I vår öppnar kedjan en butik i Östersund. - Vi har en bra mamma bakom oss i H&M, och det här blir vår nordligaste butik, och förhoppningsvis en kul och härlig butik, säger Lasse Karlsson, vd för Fabric Skandinavien till Östersunds-Posten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.234|