23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kappahl kampanjar mot hjärtsjukdom

Modebolaget Kappahl stödjer forskningen kring kvinnors hjärt-kärlsjukdomar. I dag drar Kappahl igång en kampanj där man skänker pengar till forskningen.

Tillsammans med Go Red genomför Kappahl en kampanj i sina 140 butiker i Sverige. Frontfigurerna Alexandra Charles och Lill Lindfors ställer i år upp tillsammans med sina döttrar Sofia Gustrin och Petronella Wester. Go Red är en internationell kampanj som bland andra Svenska Cardiologföreningen, 1,6 Miljonersklubben och Hjärt-lungfonden står bakom. Under kampanjtiden märker Kappahl vissa plagg där 25 kronor från varje sålt plagg går till Go Red. – Stödet för kvinnors hjärt-kärlsjukdomar är särskilt angeläget för oss på KappAhl och vi vill på detta sätt skapa grund för bättre forskning. Vår tidigare kampanj i år tillsammans med Go Red resulterade i över 500 000 kronor. Nu ser vi fram emot att kunna bidra med ytterligare pengar till detta viktiga ändamål, säger Christian W. Jansson, vd för KappAhl. I dag dör 50 kvinnor varje dag i Sverige i hjärt-kärlsjukdom, det innebär att det är den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor idag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079