Färgstark vinnare blev Årets Butikskedja
Make Up Store har vuxit på tolv år till att finnas på mångas läppar och i tjugo länder. Därför vinner Make Up Store Retail Awards pris Årets Butikskedja. Hur känns det att vinna? – Jag känner mig överraskad, stolt och hedrad, säger Make Up Stores vd Mika Liias. Vad är det ni gör som gör er så bra? – Make Up Store är och var när det grundades, ett koncept med nytänkande inom makeup, vi säljer inte bara smink, vi lär ut om smink. När Make Up Store startades för drygt tolv år sedan hade vi lågkonjunktur i Sverige. Trots det förlitade vi oss till konceptet ”att vara ett lärande kosmetikamärke”. Så med den övertygelsen kämpade vi oss framåt och uppåt. Hur jobbar ni vidare med det? – Idag finner vi styrka i samma koncept med tanke på den rådande världsekonomin. Make Up Store är inte bara profet i sitt eget land. Vi har även lyckats nå ut till drygt 20 länder med vårt starka koncept och det är mycket glädjande.