23948sdkhjf

Gooh och Sandys i samarbete

Färdigmatmarknaden frodas trots lågkonjunktur och nu inleder Gooh och Sandys ett samarbete. Det börjar i Stockholm under mars men siktet är inställt på hela landet.

I ett pressmeddelande förklarar de båda företagen att de vill gasa i kristider för att nå en bredare kundgrupp. De har noterat att ett nytt köpmönster vuxit fram under lågkonjunkturen. – Vi har ett utbud som kompletterar varandra väl. Gooh med Operakällarens färdiglagade rätter som äts varma och Sandys med högklassiga färska smörgåsar och sallader. Vi skapar en helhet där alla kan hitta sin favorit, säger Magnus Hermansson som är vd för Sandys. Det har gått bra för er hittills, trots tuffa tider. Hur ser du på framtiden? – Om man börjar med att titta bakåt så ökade vi 50 procent och vi fortsätter att öka. Vi har vuxit ur vår första produktionsanläggning och öppnar vid årsskiftet 2009/2010 en ny anläggning i Järna. Vi ser att det går väldigt bra för andra fastfood-kedjor som McDonalds och Max och vi är ett bra komplement till dem. Vi ser två viktiga faktorer som gynnar oss och det är att folk har ont om tid och att suget efter bättre kvalitet ökar, säger Jonas Regnér, vd för Gooh.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094