23948sdkhjf

Och vinnaren är...

Den strofen uttalades inte mindre än fjorton gånger i onsdags kväll på handelns stora gala Retail Awards när vinnarna i de olika kategorierna utsågs. Under festliga former blev fjorton lyckliga pristagare hyllade för sitt arbete och sina framgångar. För prisutdelarna måste det ha känts extra roligt att få proklamera vinnare i tider då det mest talas om kris, lågkonjunktur och uppsägningar.

Självklart finns det många företag även inom handeln som har det tufft just nu. Men det finns också riktiga framgångssagor, handelsföretag som målmedvetet jobbar sig framåt, snabbt anpassar sig efter förändrade förutsättningar och är lyhörda för kundernas önskemål och förväntningar. Det är företag som dessa som blivit nominerade i flera av de fjorton kategorierna i Retail Awards. I andra kategorier återfinns personer och företag som brinner för sin sak och som utan att kanske kunna benämnas som framgångssagor ändå har lyckats mycket bra. I år känns det särskilt viktigt att premiera dem som sliter hårt och lyfta fram de goda exemplen. Efter många år av ständig tillväxt har handeln nått en nivå där de stora ökningarna börjar plana ut. Vissa branscher inom handeln har det tuffare än andra men det stora tappet har vi ännu inte sett något av. Det är ändå lätt att dras med i de deppiga tongångarna. Retail Awards spelar en viktig roll för att visa inte bara omgivningen utan också andra i handeln att det verkligen finns ljusglimtar bakom orosmolnen. I år var inte mindre än 42 butiker, företag och personer nominerade i Retail Awards, tre i varje kategori. Bland alla anmälda har de granskats, diskuterats och nagelfarits av branschkunniga i de fjorton jurygrupperna. Att tillhöra en av landets tre bästa i sin klass, där mer än 50 000 företag och nära en halv miljon människor verkar är en bedrift i sig. Det var många som var värda att firas på Retail Awards.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.129