23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Yves Rocher lanserar nytt butikskoncept

Kroppsvårdsföretaget Yves Rocher rullar ut ett helt nytt butikskoncept med start i dag.

Först ut är Malmös nybyggda galleria Entré som får den första Yves Rocher Atelier, som är den första butiken i det nya konceptet som ska förändra varumärket globalt. – Yves Rocher grundade sitt företag för snart 50 år sedan och affärsidén byggde helt på att skönhets- och hudvårdsprodukter ska ha sitt ursprung i växtriket. I dag är detta än mer aktuellt, något som också satt sin prägel på Atelier-konceptet, säger Annelie Johansson, vd för Yves Rocher, Norden. Det nya konceptet fokuserar på ekologiska och naturliga produkter. 
– Öppningen av Atelier är ett komplement för att stärka vår postordersida, där kunderna i allt större utsträckning väljer att gå över till näthandel, och att öka synligheten. Så när andra drar ner genomför vi den största satsningen hittills i företagets historia, säger Annelie Johansson.

 Yves Rocher finns i totalt 80 länder och är familjeägt. Den nordiska marknaden har sitt huvudkontor i Helsingborg och omsätter cirka 800 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04