23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Odd Molly hoppas öka med sänkning

Modebolaget Odd Molly har haft ett ganska svagt utvecklingsår. Nu väljer man att satsa mer på plagg i lägre prisklass för att öka försäljningen.

Det är vd Christina Tillman som i en intervju i Dagens Industri berättar att Odd Molly kommer att lägga om sin strategi och lägga en större andel av sina plagg i de lägre prissegmenten i framtiden. Då införsäljningen för vår- och sommarkollektionerna 2011 presenterades i höstas visade bolaget upp en minskning med nio procent jämfört med samma period förra året. Det är första gången bolaget haft en minskad orderingång sedan starten år 2003. – Som jag ser det har vi haft för stor andel av det som är dyrt, fantastiskt och speciellt, medan vi haft för lite av de plagg som bygger volym. Nu måste vi jobba med att komma tillbaka till en bra balans i prismixen och jobba med de lägre prissegmenten, säger hon till tidningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141