23948sdkhjf

Unga urbanister ska lockas till torgen

Nu drar det kommunägda fastighetsbolaget Göteborgslokaler igång en kampanj för att locka unga stadsbor att handla mer på stadens torg.
De urbana 20–30-åringarna är huvudmålgruppen för kampanjen Locals som lanseras denna vecka.


Kampanjen bygger på ledorden miljötänk, lokalt och cykelavstånd , och den vänder sig till den unga göteborgaren, 20-30 år, som gillar det nära, åker kollektivt eller tar cykeln och som har har närmare till ett torg än till en extern handelsplats.

Målgruppen som kampanjmakarna kallar "Locals" definieras som personer som har "en känsla av att tillhöra en naturlig gemenskap. Att vara en Local är att ha torget som sitt vardagsrum, att känna sig som hemma". Vidare sägs en local gilla att befinna sig i ett tydligt sammanhang, att vara del av en grupp, att vara stammis och att känna sig lite lokalpatriotisk och stolt.

– V i vill förmedla en känsla av gemenskap. Känslan det innebär att vara hej med din pizzabagare eller apotekare är guld värd för våra Locals,berättar Jonas Hernstig , kommunikatör på GöteborgsLokaler.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

1.502