23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ellos lägger mer krut på skönhet

Ellos konstaterar att skönhet är ett växande segment och nu knyter man fler varumärken till sortimentet. Dessutom lanserar postorderföretaget nya skönhetsprodukter med egna varumärken.

Skönhet är det tredje största segmentet på nätet och kommer efter mode och skor. Inspirationen när man bygger upp segmentet kommer från det egna arbetet med heminredning på nätet.

– Skönhet online är en växande marknad och ambitionen är att bli marknadsledande. Ellos Beauty kommer att byggas upp med marknadens bästa varumärken samt ett eget utvecklat sortiment. Det är en ny kategori där vi avser satsa tillräckligt för att bli en av de ledande aktörerna online inom ca 3-4 år, säger

Hans Ohlsson

, vd för Ellos.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04