23948sdkhjf

Ny ansvarig för modeveckan

Branschorganisationen Association of Swedish fashion brands tar över rättigheterna för visningsveckan Fashion week från tidigare ägaren mediebyrån MEC.
Modebranschtidningen Habit rapporterar att visningsveckan i Stockholm har ny ledning.

MEC avslutar engagemanget i visningsveckan i Stockholm. Metro tar över försäljningsansvaret gentemot sponsorer för veckan. Metro mode har tidigare varit partner till konsumentkvällen Fashion night. ASFB har sedan 2010 varit medarrangör av Fashion week.

– Med samtliga rättigheter till Fashion week tar ASFB ett större ansvar för att utveckla och driva Nordens viktigaste visningsvecka vilket känns mycket spännande. Vi vill tacka MEC för flera års gott samarbete med att bygga veckan till det den är idag, säger Emma Ohlson , generalsekreterare för ASFB.

Nästa Fashion week äger rum 24 till 26 augusti i år och visar säsongen vår/sommar 2016..
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079