23948sdkhjf

Zlatan och Samsung i nytt samarbete

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Samsung Norden och Zlatan lanserar ett långsiktigt samarbete, som inleds under våren.

Samsung Norden och Zlatan Ibrahimovic inleder ett flerårigt samarbete under konceptet ”What’s next?”, där den svenska fotbollsstjärnan kommer att utmana och testa Samsungs produkter på helt nya sätt.
- Samsung älskar att utmana vad som är möjligt att göra med hjälp av teknik. Vi får ständigt frågan vad som blir nästa stora innovation. För oss finns det få personer som förkroppsligar ordet innovation som just Zlatan. Både på och utanför planen har han gjort saker som vi aldrig sett någon göra förut. Dessutom är han, precis som Samsung, van att få frågan: ”Vad blir nästa grej?”. Vi är spända på att se vad som händer när innovatören Zlatan utmanar och använder vår teknik på helt nya sätt, säger Eva Carrero, Corporate, Marketing Director på Samsung i Norden.

Läs också: Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

"Jag är ett teknikfreak"

Zlatan själv kommenterar samarbetet så här:
- Jag är ett stort fan av Samsung och den innovation de gör. De får det omöjliga att bli möjligt. Personligen är jag ett teknikfreak. Jag vill ha all den senaste tekniken. Som tur är jobbar jag ju nu med världens bästa teknikföretag, så jag är i goda händer.

"Ser inga begränsningar"

Samarbetet beskrivs som långsiktigt och kommer att inledas under våren.
- För mig är teknik framtiden. Jag ser inga begränsningar för teknikutvecklingen på samma sätt som jag inte ser några begränsningar för mig själv. Både jag och Samsung utmanar hur saker görs och tillsammans kommer vi få möjligheten att inspirera människor till att tänka på framtiden och utmana sig själva, säger Zlatan.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kliver in i Kupolen

XXL tappar Sverigechefen

Bra avslutning på året för bokhandelskedja

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Östermalms saluhall – försenad och fördyrad

Renoveringen av Östermalmshallen 400 miljoner dyrare än planerat.

Leder Ellos nya heminredningssatsning

Mode- och inredningsjätten lägger krut på heminredning med nylanserad sajt; Homeroom.

Nyhetsbrev

Coops ultimatum: Tillgänglighet eller nedläggning

Arkiv

Här finns Årets apotek

Kraftigt bakslag för Lidl: ”Trafikverket stryper kundtillförseln”

Norskt styrelseproffs till Pricer

Lexington Company växte digitalt och med heminredning

Här öppnar varuhusjätten outlet

Mycket svag bygghandel på nätet

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Sportamore lägger till marknad

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Fortsätter satsning på kontantcenter

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129