Ny salongskedja lanseras i MoS

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Frisörkedjan Raise Gruppen sjösätter en ny salongskedja med högt ställda mål.

Frisörkedjan Raise Gruppen lanserar den nya salongskedjan, SAYSO med millenniegenerationen som målgrupp. Den första SAYSO-salongen öppnar den 22 mars i Mall of Scandinavia i Solna.
– Millenniegenerationen tar sig inte till ett köpcentrum endast för att handla varor och tjänster. De vill även få en shoppingupplevelse. SAYSO har hämtat inspiration från Berlin, Tokyo och London. Våra salonger skall vara med och bidra till att lyfta de köpcentrum där vi etablerar oss och attrahera yngre kundgrupper, berättar Christinah Nicolaisen, VD för Raise Gruppen.

Raise Gruppen äger redan Sveriges största frisörkedja, Nikita som har 37 salonger över hela landet. Målet är att också SAYSO ska bli rikstäckande.

Vi skall hitta de bästa etableringsplatserna för våra salonger, där största möjliga antal människor finns. Många köpcentrum och knutpunkter kämpar med att attrahera den yngre kundmålgruppen. Denna målgrupp ställer stora krav och är alltid på jakt efter upplevelser. SAYSO-konceptet är därför perfekt, säger Nicolaisen, och fortsätter:

SAYSO särskiljer sig lite från andra frisörsalonger. De yngre kunderna vill bli överraskade och entusiasmerade. Totalupplevelsen är för dem lika viktig som ett bra inköp. Inspiration till inredningen i SAYSO-salongerna har hämtats från den kreativitet vi ser i Berlin, London och Tokyo. Vi har exempelvis inrett med gröna växter som bildar ett grönt innertak för att ge kunderna en egen härlig upplevelse vid hårtvätten.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här slår ny Byggmax upp portarna för ny butik

Byggvarukedjan invigde sin 97:e butik i Sverige.

Cloetta ska nå nya konsumenter

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Clas Ohlson blir sponsor till EuroPride

Postnord har återupptagit utdelningen

Nyhetsbrev

Röda siffror för Intersport

Arkiv

Byggmax öppnar Bygglinjen igen

Bombgrupp tillkallad till Postnord efter läckage

Två personer fördes till sjukhus med smärtor i händerna.

På nytt jobb
The Body Shop värvar vd från Adidas

Här är de största konkurserna i juni

Konkursstatistiken ökar kraftigt i Sverige.

Amazon öppnar ny kassalös butik

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Så drabbas Sverige av handelskriget

Det blir dyrare om handelskriget kommer till Sverige.

Skarp kritik mot Tesla i Norge

Mekonomen köper bildelsdistributörer

Förvärvar i Danmark och Polen.

EKO satsar på sex på nätet

Global e-handel flyttar tiotusentals jobb utomlands

Många orosmoln och några möjligheter målades upp under Svensk Handels seminarium.

Lista: Så undviker du att bli ID-kapad

Besökarna färre men försäljningen ökar

Amazon har förberett Postnord - "Kontaktat oss"

Postnord har fått en förfrågan av e-handelstitanen.

H&M kämpar mot Indiens plastförbud

Modejätten pressar Indiens regering tillsammans med Amazon, Pepsi och Coca Cola, enligt uppgifter.

Ica fortsätter med Postnord

Regeringen: Hemkört från Systembolaget i hela landet

Mindre producenter kan få uppsving när regeringen vill låta Systembolaget köra hem alkohol i hela landet.

Ikea erbjuder 700 att sluta

På nytt jobb
Elon tar marknadschef från Brand Publishing

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Ica backar om Bromma Blocks

EU i toppmöte om handelskriget

Han blir nästa att lämna MQ

Konkurrensverket: Otillbörliga handelsmetoder förekommer

Modebolaget har försatts i konkurs

Apoteas nya giv – båtar och bryggor

Här är Amazons nästa drag i Sverige

Högtryck i sommarhandeln enligt ny prognos

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.211