23948sdkhjf

Ny salongskedja lanseras i MoS

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Frisörkedjan Raise Gruppen sjösätter en ny salongskedja med högt ställda mål.

Frisörkedjan Raise Gruppen lanserar den nya salongskedjan, SAYSO med millenniegenerationen som målgrupp. Den första SAYSO-salongen öppnar den 22 mars i Mall of Scandinavia i Solna.
– Millenniegenerationen tar sig inte till ett köpcentrum endast för att handla varor och tjänster. De vill även få en shoppingupplevelse. SAYSO har hämtat inspiration från Berlin, Tokyo och London. Våra salonger skall vara med och bidra till att lyfta de köpcentrum där vi etablerar oss och attrahera yngre kundgrupper, berättar Christinah Nicolaisen, VD för Raise Gruppen.

Raise Gruppen äger redan Sveriges största frisörkedja, Nikita som har 37 salonger över hela landet. Målet är att också SAYSO ska bli rikstäckande.

Vi skall hitta de bästa etableringsplatserna för våra salonger, där största möjliga antal människor finns. Många köpcentrum och knutpunkter kämpar med att attrahera den yngre kundmålgruppen. Denna målgrupp ställer stora krav och är alltid på jakt efter upplevelser. SAYSO-konceptet är därför perfekt, säger Nicolaisen, och fortsätter:

SAYSO särskiljer sig lite från andra frisörsalonger. De yngre kunderna vill bli överraskade och entusiasmerade. Totalupplevelsen är för dem lika viktig som ett bra inköp. Inspiration till inredningen i SAYSO-salongerna har hämtats från den kreativitet vi ser i Berlin, London och Tokyo. Vi har exempelvis inrett med gröna växter som bildar ett grönt innertak för att ge kunderna en egen härlig upplevelse vid hårtvätten.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Inredningsstudio öppnar butik

Öppnar lokaler på Söder.

Klarna utvecklar appen och adderar köpknapp

Laddar för största handelsdagen någonsin

30 procent fler handlare hakar på – så satsar Elgiganten, Media Markt och Zalando.

Mobilbetalning i ny Lager 157-butik

Hunkydory i konkurs – igen

Men varumärket kan leva vidare.

Rusta poppar upp

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Klassisk saluhall återinvigd

Arkiv

Årets julklapp återvunnen

”Representerar den tid vi lever i.”

Ikea går från separata varuhus till butiker i shoppingcenter

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att nå storstadskunder utan bil.

Klarna ska ge småföretagare en Boost

Woody fortsätter offensiven

På nytt jobb
Ny näthandelschef på Netonnet

​Löfbergs rekordinvesterar i Karlstad

Satsningen kan bli den största investeringen i företagets historia.

Seg e-handel inom bygg

E-handeln växer snabbt, men inom bygg går det långsamt.

Boomerang söker ny vd

På nytt jobb
Meriterad finanschef och tidigare vd till Lindex

Tidigare vd för Lagerhaus blir ny CFO för modekedjan.

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Nu släpps Coops nya app

Handlarna tror på julen

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Ytterligare en Ica-butik upphör

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.322