23948sdkhjf

Ny salongskedja lanseras i MoS

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Frisörkedjan Raise Gruppen sjösätter en ny salongskedja med högt ställda mål.

Frisörkedjan Raise Gruppen lanserar den nya salongskedjan, SAYSO med millenniegenerationen som målgrupp. Den första SAYSO-salongen öppnar den 22 mars i Mall of Scandinavia i Solna.
– Millenniegenerationen tar sig inte till ett köpcentrum endast för att handla varor och tjänster. De vill även få en shoppingupplevelse. SAYSO har hämtat inspiration från Berlin, Tokyo och London. Våra salonger skall vara med och bidra till att lyfta de köpcentrum där vi etablerar oss och attrahera yngre kundgrupper, berättar Christinah Nicolaisen, VD för Raise Gruppen.

Raise Gruppen äger redan Sveriges största frisörkedja, Nikita som har 37 salonger över hela landet. Målet är att också SAYSO ska bli rikstäckande.

Vi skall hitta de bästa etableringsplatserna för våra salonger, där största möjliga antal människor finns. Många köpcentrum och knutpunkter kämpar med att attrahera den yngre kundmålgruppen. Denna målgrupp ställer stora krav och är alltid på jakt efter upplevelser. SAYSO-konceptet är därför perfekt, säger Nicolaisen, och fortsätter:

SAYSO särskiljer sig lite från andra frisörsalonger. De yngre kunderna vill bli överraskade och entusiasmerade. Totalupplevelsen är för dem lika viktig som ett bra inköp. Inspiration till inredningen i SAYSO-salongerna har hämtats från den kreativitet vi ser i Berlin, London och Tokyo. Vi har exempelvis inrett med gröna växter som bildar ett grönt innertak för att ge kunderna en egen härlig upplevelse vid hårtvätten.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Sportamore växer – men ökar förlusten

Nyhetsbrev

Postnord återvände till förlust

Arkiv

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

XL-Bygg förvärvar två bygghandelsföretag

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.142