23948sdkhjf

Ny salongskedja lanseras i MoS

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Frisörkedjan Raise Gruppen sjösätter en ny salongskedja med högt ställda mål.

Frisörkedjan Raise Gruppen lanserar den nya salongskedjan, SAYSO med millenniegenerationen som målgrupp. Den första SAYSO-salongen öppnar den 22 mars i Mall of Scandinavia i Solna.
– Millenniegenerationen tar sig inte till ett köpcentrum endast för att handla varor och tjänster. De vill även få en shoppingupplevelse. SAYSO har hämtat inspiration från Berlin, Tokyo och London. Våra salonger skall vara med och bidra till att lyfta de köpcentrum där vi etablerar oss och attrahera yngre kundgrupper, berättar Christinah Nicolaisen, VD för Raise Gruppen.

Raise Gruppen äger redan Sveriges största frisörkedja, Nikita som har 37 salonger över hela landet. Målet är att också SAYSO ska bli rikstäckande.

Vi skall hitta de bästa etableringsplatserna för våra salonger, där största möjliga antal människor finns. Många köpcentrum och knutpunkter kämpar med att attrahera den yngre kundmålgruppen. Denna målgrupp ställer stora krav och är alltid på jakt efter upplevelser. SAYSO-konceptet är därför perfekt, säger Nicolaisen, och fortsätter:

SAYSO särskiljer sig lite från andra frisörsalonger. De yngre kunderna vill bli överraskade och entusiasmerade. Totalupplevelsen är för dem lika viktig som ett bra inköp. Inspiration till inredningen i SAYSO-salongerna har hämtats från den kreativitet vi ser i Berlin, London och Tokyo. Vi har exempelvis inrett med gröna växter som bildar ett grönt innertak för att ge kunderna en egen härlig upplevelse vid hårtvätten.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Lokalbyte för Esprit

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Apotekarns i ny miljö

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Jula i god form

Nyhetsbrev

Så mycket ska Sportamore växa

Arkiv

Kunnig säkerhetschef och modern säkerhet bidrar till vinst

Affärsmannaskap viktigt i en roll som förändras snabbt.

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Byggmax minskar förlusten: "Bra start på året"

Katrineholm förbjuder tiggeri

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Coop levererar nätmat till flygplatsen: ”Mycket mer på gång”

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Rusta höjer ribban: 19 butiker nästa verksamhetsår

”Vi lägger in en extra växel”, säger etableringschefen Peter Jansen.

Butikerna hyllar vårbudgeten

Här öppnar ny aktör premiumdestination för sport

Picadeli fortsätter expandera

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Så sålde Clas Ohlson

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Samarbete ger ny fackhandelskedja inom vitvaror och hemelektronik: ”Helt rätt i tiden”

Bland annat byter närmare 100 Audio Video-butiker namn till Elon Ljud & Bild när Elon Group och Electra Gruppen inleder samarbete.

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Så mycket väntas påsken sälja för

Kafferabatt minskar engångsmuggar

Föreslås till skohandlaren

Vd-skifte hos Oscar Jacobson

Svensk Handel om höjd kemikalieskatt: "Glädjekalkyl"

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Debenhams på konkursens rand

Synsam till Femman

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129