23948sdkhjf

Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

”Vi ska vara det självklara valet inom italiensk mat."

Hallå där Paolo Roberto före detta proffsboxare och numera entreprenör, producent och leverantör med det egna varumärket ”Paolos”. Du har 52 nya produkter ute i Coops butiker. Hur känns det?

Läs också: Listan: Här är butikerna som får Coops nya Hämta-koncept

Det är en jättestor händelse för mig, både personligt men framförallt för mig som entreprenör. Den kolonialsatsningen som vi gör nu med Paolos-varumärket är historisk. Jag känner mig både tacksam, stolt och ödmjuk inför hela satsningen, säger Paolo Roberto till Fri Köpenskap.

Det rör sig bland annat om olika olivoljor, pastasorter och såser. Hur har de tagits emot?

Mottagandet har varit över all förväntan. Jag vet att svenska folket älskar italiensk mat och Italien men att intresset skulle bli så här stort är överväldigande.

Finns det någon särskild produkt som du hyser en extra förkärlek till?

Läs också: Coop levererar nätmat till flygplatsen: ”Mycket mer på gång”

– Ja! Min olivolja "Terra Mia" ligger mig väldigt nära hjärtat. Oliverna kommer från min familjs egna odlingar i Italien och vi är själva med och skördar oliverna för hand varje år. Jag vet hur mycket kärlek och hantverk som ligger bakom varje flaska. Om man vill uppleva en olivolja som är något alldeles extra så ska man uppleva "Terra Mia". Namnet "Terra Mia" betyder "min jord" på italienska – det är äkta och på riktigt. Det är så vi jobbar.

Coop har ensamrätt på produkterna fram till slutet av januari 2019. Vad betyder samarbetet med Coop för ditt varumärke ”Paolos”?

– Det har varit och är väldigt inspirerande och roligt att samarbeta med gänget på Coop. Vi delar många intressen, inte minst kärleken till mat och visionen att sprida matglädje. Mat är inte bara något man äter, de ska vara inspirerande också lustfyllt!

Hur har försäljningen gått?

Läs också: Klartecken för Coops köp av Netto

– Jättebra såklart! Konsumenterna vill ha bra mat och dessutom har vi lagt oss på en prisnivå som alla har råd med.

Vad blir nästa steg för varumärket ”Paolos”?

Paolos ska bli det självklara valet inom italiensk mat. Om några veckor gör vi en rikstäckande utomhuskampanj tillsammans med Coop och under nästa år kommer Paolos satsa mer än någonsin tidigare. Vi ska få svenska folket att uppleva hur riktig italiensk mat smakar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zetadisplay uppgraderar Ikeavaruhus

På nytt jobb
Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Kappahl på sommarturné med Newbie

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

50 miljoner kronor till start up

Nyhetsbrev

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Arkiv

Så ska Lidingö centrum bli en mötesplats

Ökad vinst för Netonnet – vd tror på fortsatt tillväxt

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Dagens Handel har pratat utmaningar och möjligheter med köpcentrumjätten Citycons nya vd F Scott Ball.

Jysks grundare svårt sjuk – sonen tar över

NA-KD öppnar pop up i Mos

På nytt jobb
Ikea utser ny designchef

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

Beijer gör dubbla förvärv

Rekordår för Elgiganten – tar marknadsandelar

Elektronikjätten ökar tillväxten både online och i butik samt storsatsar på utökat sortiment.

Hon är moderator för Retaildagen

Till Lyko från finansbranschen

Lekia tar greppet om leksaksmarknaden: "Vi tror på den fysiska butiken"

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

Källor: Coop tänker sälja av Netto-butiker

Ikea öppnar showroom i Köpenhamn

Öppningen blir startskottet för Ikeas intåg i Köpenhamn som även innefattar ett nytt varuhus på Kalvebod Brygge.

Finansman ökar innehav i skohandlare

På nytt jobb
Trädgårdskedja får ny koncernchef

Går från gym till växter.

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Stockmann säger upp 150

Citycon säljer två köpcentrum

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Löfbergs intar Lobbyn

På nytt jobb
Han blir ny vd för Woody-kedjan

Kontanterna fortsatt ohotade

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.164