23948sdkhjf

Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

”Vi ska vara det självklara valet inom italiensk mat."

Hallå där Paolo Roberto före detta proffsboxare och numera entreprenör, producent och leverantör med det egna varumärket ”Paolos”. Du har 52 nya produkter ute i Coops butiker. Hur känns det?

Läs också: Coops ultimatum: Tillgänglighet eller nedläggning

Det är en jättestor händelse för mig, både personligt men framförallt för mig som entreprenör. Den kolonialsatsningen som vi gör nu med Paolos-varumärket är historisk. Jag känner mig både tacksam, stolt och ödmjuk inför hela satsningen, säger Paolo Roberto till Fri Köpenskap.

Det rör sig bland annat om olika olivoljor, pastasorter och såser. Hur har de tagits emot?

Mottagandet har varit över all förväntan. Jag vet att svenska folket älskar italiensk mat och Italien men att intresset skulle bli så här stort är överväldigande.

Finns det någon särskild produkt som du hyser en extra förkärlek till?

Läs också: Coop-chef anklagas för trakasserier av 20 kvinnor – en försökte ta livet av sig

– Ja! Min olivolja "Terra Mia" ligger mig väldigt nära hjärtat. Oliverna kommer från min familjs egna odlingar i Italien och vi är själva med och skördar oliverna för hand varje år. Jag vet hur mycket kärlek och hantverk som ligger bakom varje flaska. Om man vill uppleva en olivolja som är något alldeles extra så ska man uppleva "Terra Mia". Namnet "Terra Mia" betyder "min jord" på italienska – det är äkta och på riktigt. Det är så vi jobbar.

Coop har ensamrätt på produkterna fram till slutet av januari 2019. Vad betyder samarbetet med Coop för ditt varumärke ”Paolos”?

– Det har varit och är väldigt inspirerande och roligt att samarbeta med gänget på Coop. Vi delar många intressen, inte minst kärleken till mat och visionen att sprida matglädje. Mat är inte bara något man äter, de ska vara inspirerande också lustfyllt!

Hur har försäljningen gått?

Läs också: Stor fusion planeras inom Coop-sfären

– Jättebra såklart! Konsumenterna vill ha bra mat och dessutom har vi lagt oss på en prisnivå som alla har råd med.

Vad blir nästa steg för varumärket ”Paolos”?

Paolos ska bli det självklara valet inom italiensk mat. Om några veckor gör vi en rikstäckande utomhuskampanj tillsammans med Coop och under nästa år kommer Paolos satsa mer än någonsin tidigare. Vi ska få svenska folket att uppleva hur riktig italiensk mat smakar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Lindex ägarbolag byter vd

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Nyhetsbrev

Butik 140 för optikkedjan

Arkiv
1

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Lågprisjättens e-handel lanserad

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

TEKNIK
Googlesökningar blir erbjudanden i butikens skärmar

Digital skärmteknik ersätter de traditionella skyltarna.

Här expanderar Jysk

Coop-chef anklagas för trakasserier av 20 kvinnor – en försökte ta livet av sig

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Team Sportia-butik i konkurs

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Ikeas testkoncept läggs ned

Så sålde Clas Ohlson

Twilfit till Åhléns

Lantmännen och Granngården i utökat samarbete

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.164