23948sdkhjf

Öppnar i Östersund

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Butiken blir sportkedjans 15:e och till att börja med är det en tillfällig yta om 1 000 kvadratmeter.

I början av februari öppnar Sportshopen butik på Chaufförvägen i Lillänge i Östersund.

Butiken blir den 15:e för sportkedjan som började med en liten fiskebod i Grebbestad 1989. Till Östersunds-Posten säger vd Johan Andgren att det initialt handlar om en pop up-yta om 1 000 kvadratmeter.

– Vi säljer en mängd olika varumärken, däribland Swedemount som sponsrar skidskyttelandslaget. Med både alpina-vm och skidskytte-vm i regionen tänkte vi att det är lika bra att öppna en butik i Östersund och på så sätt ta varumärket närmare konsumenterna, säger Johan Andgren till Östersunds-Posten.

Till tidningen säger vd:n att kedjans inte räds konkurrens på orten och att bolagets tillväxt 2018 var god både försäljningsmässigt och resultatmässigt.

Läs också: Sportshopen till Varberg

På sikt kan det bli tal om fler etableringar i länet men också på andra platser. 

– Vi utvärderar ställen över hela Sverige och Åre har absolut varit med på radarn. Vi stänger inga dörrar för butiker på andra ställen, säger Johan Andgren till tidningen.

Sportshopen ingår i Swedemount Sportswear & Fashion AB grundadat 1991 och har i dag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar, belägna i Bohuslän, Värmland, Göteborg, Varberg och Linköping. Bolaget har också e-handel mot europeiska marknaden men med fokus på Sverige och Norge.

Huvudkontoret ligger i Grebbestad där bolaget även har en butik om 14 000 kvadratmeter som öppnade 2012.

Bolaget har ca 270 anställda och omsätter drygt 500 miljoner kronor.

Mer om: Sportshopen
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Postnord återvände till förlust

Nyhetsbrev

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

Arkiv

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

XL-Bygg förvärvar två bygghandelsföretag

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

WeSC behöver nytt kapital

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.143