23948sdkhjf

Elon möblerar om och går bredare –  vill vara mer än produktlager

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Med nytt butikskoncept, bredare sortiment, återvinningsstation och sprillans ny logotyp ska Elon möta stressade konsumenters nya servicekrav.

Vitvarukedjan bygger om butikerna och presenterar ny logotyp och visuell identitet som bland annat bättre ska spegla kedjans sortimentet som enligt uppgift breddats till att omfatta allt i hemmet som är kopplat till el.

Kedjan omfattar 300 butiker som nu får ett ansiktslyft och först ut att göras om är butikerna i Nyköping och Arninge i Stockholmsområdet som blir pilotbutiker i omdaningsprocessen.

2022 förväntas samtliga av kedjans butiker stöpts om till det nya konceptet som beskrivs som modernt med nordiska materialval och ljussättning och med bland annat nya ljusskyltar för att leda kunderna rätt.

Det nya butikskonceptet bygger på rumsuppdelningar där produkterna presenteras i dess rätta miljö, från hall, vardagsrum, badrum och kök till tvättstuga och städskrubb. Förutom nytt utseende satsar kedjan på mer personlig service och vägledning och på ett omnikanaltänk som band annat innefattar möjligheten att hämta upp e-handelsbeställda varor och displayer som länkar den fysiska och digitala handelsplatsen. Därtill presenteras återvinningsmöjlighet för både mindre el-produkter och emballage.

- Vi integrerar nu allt mer vårt starka butiksnät och svårslagna service med vår nätförsäljning för att erbjuda både inspiration, utbud och attraktiva priser, säger Elons vd Stefan Lebrot i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Heminredningsmärke i konkurs

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Nyhetsbrev

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Arkiv

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Ny marknad för Jysk

176 miljoner till MQ

Från Tele2 till Blocket

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Sjunde butiken för Dogman

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159