23948sdkhjf

Här öppnar ny aktör premiumdestination för sport

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I höst väntar ny sportavdelning på NK i Stockholm.

I höst lanserar NK i Stockholm en ny avdelning om 1 800 kvadratmeter för sport på varuhusets tredje våning.

Nya NK Sport ska drivas av Marc Nylander och multibrandvadelningen ska utgöra största delen av den nya sportsatsningen men sportaavdelningen ska även rymma varumärkesbutiker för bland andra J.Lindeberg och Sail Racing.

Fokus på multibrandavdelningen läggs på sortiment för alpinism, outdoor, running, cycling, fitness och yoga och i varumärkesfloran finns bland andra The North Face, Patagonia, Nike och Adidas tillsammans med mer unika varumärken som Satisfy Running, Black Yak och Snow Peak Japan.

- Med satsningen på sport stärker vi NK:s position som ett internationellt varuhus, med ambitionen att erbjuda våra kunder varumärken inom sportsegmentet i absoluta världsklass. Det samlade sportutbudet kommer erbjuda en unik shoppingupplevelse dit man går för att hitta exklusiva varumärken i en enastående och inspirerande miljö, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet i en kommentar.

Stor vikt ska även läggas på interiören, som beskrivs i termer av avskalad och inspirerad av exklusiva modebutiker, och ritas av arkitekten Jani Kristoffersen från arkitektbyrån Guise.

Avdelningen öppnar hösten 2019.

NK:s nya sportsatsning öppnar på ett helt nytt plan och den nya avledningen NK Sport har inga kopplingar till nuvarande NK Sport och Fritid.

Mer om: NK Sport
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Mall of Scandinavia blir Westfield Mall of Scandinavia

20 butiker ska bort i modekedjan

Skönhetskoncept öppnar butik och onlineförsäljning

På nytt jobb
Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Härligt mycket handel i Almedalen

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Nyhetsbrev

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Arkiv

WeSC behöver nytt kapital

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Jysks grundare svårt sjuk – sonen tar över

50 miljoner kronor till start up

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

Zetadisplay uppgraderar Ikeavaruhus

Så ska Lidingö centrum bli en mötesplats

Ökad vinst för Netonnet – vd tror på fortsatt tillväxt

Kappahl på sommarturné med Newbie

Beijer gör dubbla förvärv

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Dagens Handel har pratat utmaningar och möjligheter med köpcentrumjätten Citycons nya vd F Scott Ball.

På nytt jobb
Ikea utser ny designchef

Rekordår för Elgiganten – tar marknadsandelar

Elektronikjätten ökar tillväxten både online och i butik samt storsatsar på utökat sortiment.

NA-KD öppnar pop up i Mos

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

Källor: Coop tänker sälja av Netto-butiker

Hon är moderator för Retaildagen

Lekia tar greppet om leksaksmarknaden: "Vi tror på den fysiska butiken"

Till Lyko från finansbranschen

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

Finansman ökar innehav i skohandlare

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Stockmann säger upp 150

Citycon säljer två köpcentrum

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.17